Föreningen deltar i Polisens arbete med grannsamverkan vilket innebär att vi ska vara extra vaksamma mot obehöriga, gärna informera varandra när vi reser bort osv.

Använd gärna mobilappen för Grannsamverkan som är framtagen av SSF Stöldskyddsföreningen. Via appen är det enkelt att snabbt förmedla information om det är något misstänkt som händer i vår förening. Via appen kan även Polisen nå ut med information. Där finns även brottsförebyggande information om hur man skyddar sig, sitt hem och sina ägodelar från stöld.

Sök efter ”Grannsamverkan” där du brukar ladda ned appar. Första gången du använder den får du leta upp Brf Lycksaligheten via kartan eller adressen och ansöka om medlemskap.

Brf Lycksaligheten samverkar även med övriga bostadsrättsföreningar och näringsidkare i området genom Samverkansgruppen Hornsberg-Kristinebergs strand.

Jörgen Jernström, Harry Martinsons gata 12, har utsetts till föreningens kontakt för Grannsamverkan och Samverkansgruppen Hornsberg-Kristinebergs strand.